Aarhus University Seal

Krisitine Samson: Hvad skal kunsten kunne i det offentlige rum?

AICA inviterer til et åbent debatarrangement om kunsten i det offentlige rum. Efter hvilke kriterier skal den vurderes? Handler det om kunstværket i sig selv eller den måde, hvorpå det spiller sammen med det konkrete offentlige rum? Handler det om hvilke former for kunst, der får plads i det offentlige rum, og hvilke der ikke gør? Skal kunsten underbygge et steds identitet eller udfordre det? Og hvem er publikum for den offentlige kunst: os alle sammen eller en særlig målgruppe?
I panelet er Kristine Samson (byforsker og lektor i performance design ved RUC), Lotte Lederballe (PhD-stidendiat i offentlig kunst ved Slots- og Kulturstyrelsen og Institut for Kunst- og Kulturvidenskab, KUA) og Matthias Borello (curator og kunstredaktør ved kunsten.nu). Moderator er Ditte Vilstrup Holm (AICA-bestyrelsesmedlem og PhD-stipendiat i offentlig kunst og deltagelse).

Yderligere information: https://www.facebook.com/events/597094077156134/